כמעט בכל תחום פעילות שוררת בימינו תחרות קשה. אחד המפתחות החשובים להצלחה ולמיצוי הפוטנציאל של העסק שלכם הוא בידול מהמתחרים – ואחת הדרכים להבליט את הייחוד שלכם ולתפוס מקום של קבע בתודעת הלקוחות הפוטנציאליים היא לוגו. עיצוב לוגו לעסק הוא מלאכה שמחייבת מקצועיות וניסיון רב, ולכן כדאי להפקיד אותה בידי אנשי מקצוע שזוהי המומחיות שלהם.
לוגו לעסקים – דגשים חשובים
כשמעצבים לוגו לעסק ישנם 3 דגשים שכדאי מאוד להקפיד עליהם, כך שהסמליל (זוהי המילה שבחרה האקדמיה ללשון ל"לוגו") ימלא את תפקידו החשוב.
- פשוט – לוגו פשוט הוא לוגו שקל לזכור, ולוגואים שקל לזכור אותם הם האפקטיביים ביותר שיש.
- על-זמני – לא כדאי לעצב לוגו לעסקים על סמך טרנדים עכשוויים, אלא לחשוב לטווח הארוך. ישנם מוטיבים על-זמניים שהופכים לוגואים למנצחים, וכדאי להשתמש בהם.
- גמיש – בעידן הדיגיטלי הלוגו שלכם יופיע בגרסאות רבות. לפעמים בגדול ובמקרים אחרים בקטן, לעתים בצבע ולפעמים בשחור-לבן, וכדאי שבכל גרסה הנראות שלו תהיה אופטימלית.
לוגו לעסק – עם שם או בלי?
אחת ההחלטות החשובות במסגרת עיצוב לוגו לעסקים היא אם לכלול את שם המותג. אין לשאלה זו תשובה חד-משמעית. פיאט למשל החליטה כן לכלול את השם בלוגו ואילו מרצדס לא (וגם כך כולם כמובן מכירים את הכוכב המשולש בתוך העיגול). הלוגו של פיצה האט כולל את השם, ואילו בדומינו'ס "הסתפקו" בסמל שכולל שני ריבועים, אחד שבתוכו נקודה אחת והשני עם 2 נקודות בתוכו.
עבור עסק קטן לוגו שהוא בעצם שם החברה, בעיצוב ייחודי כמובן, יכול להיות רעיון מצוין – בתנאי שהשם קליט וקצר יחסית. בדרך זו שמו של המותג מופיע בכל מקום וללקוחות הפוטנציאליים יהיה קל יותר לזכור אותו. במקרים אחרים ההמלצה היא לשלב אלמנטים גרפיים עם השם של העסק.
על מה חשוב להקפיד בחידוש לוגו
חידוש לוגו לעסק מחייב זהירות – מצד אחד נדרש מן הסתם שינוי, אבל מצד שני שינוי דרמטי מדי עלול לטלטל את המותג ולהקשות על הלקוחות לקשר את הסמליל החדש עם העסק הוותיק.
ככל שמידת ההזדהות עם הלוגו הקיים גבוהה יותר, וכדאי לבדוק זאת על בסיס מחקר מעמיק, כך השינוי צריך להיות צנוע יותר – אתגר לא פשוט אבל אפשרי לאנשי מקצוע מנוסים.